Uwzględnianie potrzeb i możliwości każdego dziecka podczas wspólnych zabaw.
Modelowanie prawidłowych i bezpiecznych zachowań podczas zabaw na sali.
Próby poruszania się parami, pociągiem, ułatwiające bezpieczne przemieszczanie się pomiędzy salami
Zachęcanie do współpracy z innymi dziećmi podczas zabawy, wymienianie się zabawkami, wspólne układanie klocków
ontynuacja nauki nawyku sprzątania zabawek po zakończonej zabawie – zbieramy klocki do pojemnika, a zabawki odkładamy na półkę
Próby samodzielnego spożywania posiłków w tym posługiwania się łyżeczką i kubkiem
Dalsze kształtowanie nawyków higienicznych i prozdrowotnych – myjemy rączki i buzię
Kontynuowanie przyzwyczajania do nocnikowania, poprzez wykorzystywanie pozytywnych komunikatów i gestów. Próby wydłużania czasu spędzanego na nocniku.
Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, pojęć matematycznych, myślenia, rozwój poznawczy:
Próby wskazywania przedmiotów znajdujących się w sali.
Oglądanie ilustracji i czytanie krótkich wierszyków o tematyce zimowej
Rozwijanie mowy biernej poprzez czytanie książeczek o zimowych zabawach na śniegu: sanki, lepienie bałwanka
Próby naśladowania odgłosów zwierząt- miau, hau, mu, koko, ćwir
Aranżowanie zabaw z wykorzystaniem: -książeczek, obrazków- wskazywanie i opowiadanie o przedmiotach znajdujących się na obrazkach, zachęcanie do gaworzenia, nazywania, wskazywania
Kontynuowanie nauki rozumienia nakazów i zakazów: „podaj”, „nie wolno”
Naśladowanie prostych ruchów ciała, np. kręcenie głową oznacza „nie wolno” oraz proste czynności typu pożegnanie „papa”, podanie rączki. Opiekunka pokazuje i zachęca do powtarzania gestów.
Ćwiczenia oddechowe: dmuchanie piórek.
Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne:
Budowanie wieży z klocków piankowych, piętrzenie, burzenie
Układanie prostych dwuelementowych układanek wkładanych z uchwytem, stymulujące rozwój chwytu pęsetkowego
Piętrzenie i szeregowanie klocków - ćwiczenie umiejętności manipulacji specyficznej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, precyzyjnego kontrolowania ruchów
Ćwiczenie czynności wkładania mniejszych elementów w większe. Opiekunka czuwa nad poprawnym manipulowaniem
Labirynt – przesuwanie koralików według jednej drogi- ćwiczenie ruchów palców, nadgarstka, dłoni
Próby nauki turlania bączków – ćwiczenia koordynacji ruchów
Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
Wspomaganie dzieci rozpoczynających chodzenie poprzez prowadzenie za rączki i wykorzystanie chodzika
Dzieci samodzielnie chodzące- Stwarzanie przestrzeni do swobodnego chodzenia po sali, wzmacniania mięśni tułowia, kręgosłupa, nóg.
Nabywanie umiejętności poprawnego siedzenia w kole, na dywanie
Ptaszki w karmniku” – dzieci przy muzyce udając ptaszki chodzą po sali a następnie kucają i zbierają „ziarenka”
Zabawy wspomagające ogólny rozwój ruchowy dziecka, ćwiczące duże partie mięśniowe :próby toczenia i rzucania piłki
Zwiększanie zakresu ruchów celowych rąk, koordynacji ciała podczas prób łapania baniek mydlanych, balonów
Próby pokonywania przeszkód na drodze: omijanie kręgli, przechodzenie przez zabawkę
Ćwiczenia w utrzymywaniu równowagi: jazda na konikach i jeździkami
Zajęcia umuzykalniające:
Śpiewanie piosenek przez opiekunkę i zachęcanie dzieci do klaskania w rączki, poruszania się w takt muzyki
Zapoznanie z nowymi piosenkami: „Sanna”, „Tupu, tup po śniegu”, „Biały walczyk”, „W karmniku”, „Ptaszki w zimie”.
Dalsze próby uczestnictwa w zabawach kołowych przy zimowych piosenkach
Dowolne tańce przy muzyce karnawałowej
łuchanie kołysanek dla dzieci ułatwiających wyciszenie i zasypianie
Zabawy paluszkowe:
Utrwalanie dotychczas poznanych zabaw: Rak, Sroczka, Świeci gwiazdka.