Przywitanie dzieci w grupie po wakacyjnej przerwie oraz dzieci nowo przyjętych,
Przypomnienie sobie imion rówieśników z grupy.
Zapoznanie się z pomieszczeniami znajdującymi się sali.
Zapamiętywanie przez dzieci swoich leżaczków i miejsc przy stole.
Pomoc w radzeniu sobie z trudem emocji związanych z rozstaniem dziecka z rodzicem.
Budowanie relacji zaufania i otwartości dzieci wobec opiekunów.
Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie: „Idziemy parami”, „Jedziemy pociągiem”, siedzenie w kole, czekanie na swoją kolej, nie zabieranie innym dzieciom zabawek.
Usprawnianie samoobsługi: samodzielność w piciu z kubka, posługiwaniu się łyżką, widelcem.
Wpajanie nawyków grzecznościowych, higienicznych i porządkowych: m. in. rytuał powitania i pożegnania, porządkowanie zabawek, mycie raczek przed i po posiłku oraz po spacerze.
Indywidualne zgłaszanie potrzeb fizjologicznych- samodzielnego korzystania z toalety przez dzieci już uczęszczające do grypy oraz nauka korzystania z toalety dzieci nowo przyjęte do grupy.
Doskonalenie czynności samoobsługowych: zdejmowanie i zakładanie butów, garderoby, samodzielne mycie rączek i buzi.
Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji- Doskonalenie nawyku wspólnej, zgodnej zabawy – zaangażowanie w zabawy grupowe, zwracanie uwagi na innych uczestników zabawy, prawidłowe i bezpieczne korzystanie z zabawek.
Doskonalenie umiejętności prawidłowego reagowania na polecenia i prośby opiekuna.
Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:
Zabawa słowna utrwalająca imiona dzieci, ułatwiająca ich rytmizację „Nasze imiona”.
Czytanie wierszyków i książeczek dla dzieci „Samochwała” „Leń”.
Zabawa „Porządkujemy zabawki” – klasyfikowanie przedmiotów wg cechy jakościowej.
Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne, plastyczne:
Układanie klocków o rożnej wielkości, ciężkości, strukturze, dopasowywanie elementów układanek o rożnej wielkości i liczbie- budowanie wież, mostów, domków, garaży, pociągów.
Puzzle i układanki drewniane– stymulowanie procesów spostrzegania, analizy i syntezy wzrokowej, uwagi oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Piramidy, wkładanki, rzucanie do celu, obręcze- usprawnianie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Zabawa konstrukcyjna „wysoka i niska wieża” utrwalanie pojęć wysoki, niski.
Rozwijanie umiejętności dostrzegania zabawek oddalonych od siebie, nabywanie umiejętności zbliżania ich poprzez pociągnięcie za przywiązany do niej sznurek.
Tworzenie prostych budowli z klocków piankowych, waflowych.
Zabawa „duże-małe”- nauka klasyfikowania przedmiotów poprzez wkładanie dużych i małych elementów do pudła.
Dopasowanie kształtów do otworów (koło, trójkąt, kwadrat) - celowanie, wkładanie- stymulowanie procesów spostrzegania i uwagi oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Skupianie uwagi na manipulowaniu drobnymi elementami przy pomocy „zakręconych labiryntów”. Praca plastyczna:
Kolorowanie kredkami ilustracji „Uśmiechnięty kwiat”- zwracanie uwagi na prawidłowe trzymanie narzędzia pisarskiego.
Wyklejanie kolorowych liści przy użyciu kolorowych kawałków bibuły.
Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
Spacery połączone z zabawa na świeżym powietrzu - doskonalenie umiejętności poruszania się w parach, wdrażanie zasad bezpiecznej zabawy na powietrzu, podziwianie otaczającej przyrody.
Zabawy integracyjne z wykorzystaniem tunelu i chusty animacyjnej.
Zabawy z piłką: turlanie, toczenie.
Zabawa naśladowcza do dźwięków muzycznych: zbieranie liści, grzybów, zrywanie jabłek.
Poranna gimnastyka do piosenek „Gimnastyka ważna sprawa”, „Rączki do góry”.
Ćwiczenia przeciw płaskostopiu - chód we wspięciu na palcach, piętach, chód na krawędziach bocznych stopy, podkurczanie i prostowanie palców stóp.
Zajęcia umuzykalniające:
Zabawa integracyjna ułatwiająca poznanie i zapamiętanie imion „Witaj, jak się masz”.
Zabawy ruchowe ze śpiewem: „Baloniku”, „Stary Niedźwiedź”, „Kółko graniaste”- integrowanie grupy.
Wspólne tańce w kole do piosenek „Kaczuszki”, „Dzik”.
Słuchanie muzyki relaksacyjnej.
Zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki „Kolorowe Liście”- naśladowanie spadających liści, szumiących drzew.
Zabawa instrumentami muzycznymi- próba grania na nich.
Zajęcia paluszkowe:
„Masuje, masuje”- budowanie pozytywnego emocjonalnego kontaktu pomiędzy dzieckiem, a osobą, z którą się bawi, poprawienie sprawności manualnej.
Wieża z rąk – usprawnianie motoryki małej, rozwijanie koncentracji i uwag.
Rozwijanie pamięci poprzez powtarzanie krótkich wierszyków i rymowanek; „Bawiły się dzieci”.
Usprawnianie nadgarstka, ruchów palców, dłoni do wierszyków: „Rak”, „Sroczka”, „Pająk”.