1. Zadania wychowawcze i opiekuńcze:Trzy bałwanki
    • Wpajanie nawyków grzecznościowych – witamy się i żegnamy z opiekunami i kolegami w Żłobku używając zwrotów „Dzień dobry” i „Do widzenia”, używania słów; proszę, dziękuję, przepraszam.
    • Wpajanie nawyków higienicznych i porządkowych: m. in. mycie rączek i buzi po posiłkach, skorzystaniu z toalety i po spacerze, porządkowanie zabawek.
    • Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji – doskonalenie nawyku wspólnej zabawy – zaangażowanie w zabawy grupowe, zwracanie uwagi na innych uczestników zabawy, bezpieczne i prawidłowe korzystanie z zabawek.
    • Doskonalenie czynności samoobsługowych: zdejmowanie i zakładanie butów, części garderoby. Próby samodzielnego zgłaszania potrzeb fizjologicznych a także korzystania z toalety.
    • Ćwiczenie samoobsługi: samodzielne picie z kubka, posługiwanie się łyżką, widelcem.
    • Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie: „Idziemy parami”, siedzenie w kole, czekanie na swoją kolej, dzielenie się z innymi dziećmi zabawkami.
    • Kształtowanie umiejętności prawidłowego reagowania na polecenia i prośby opiekuna.
    • Przypominanie o zasadach panujących w grupie - nauka słuchania, gdy mówią inni, cierpliwe czekanie na swoją kolej.
       
  2. Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:
    • Wspólne słuchanie wiersza „Styczeń”.
    • Słuchanie krótkich utworów literackich o tematyce zimowej „Bałwan śniegowy”, „Spacer maluchów”.
    • Poznajemy zwierzęta, które trzeba dokarmiać zimą. Dzieci poznają co jedzą zwierzęta.
    • Czytanie wierszy o dokarmianiu leśnych zwierząt: „Domek dla ptaszków”, „Biegały ptaszki” – rozwijanie wyobraźni, poszerzanie słownika dziecięcego.
    • Czytanie bajek i wierszy o babci i dziadku, oglądanie ilustracji przedstawiających babcię i dziadka.
    • Utrwalenie pojęć „śnieg”, „zima”, „mróz”, obserwowanie padającego śniegu.
    • Nauka wiersza „Spacer maluchów” – ćwiczenia pamięci.
    • Zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące zimą w przyrodzie.
    • Pory roku – nauka nazw i charakterystyka.
       
  3. Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne, plastyczne:Trzy dziewczynki w niebieskich czapkach
    • Układanie drewnianych puzzli, układanek – dopasowywanie elementów o różnej wielkości, kształcie i liczbie.
    • Dopasowywanie kształtów do otworów (koło, trójkąt, kwadrat) – celowanie, wkładanie, stymulowanie procesów spostrzegania i uwagi oraz koordynacji wzrokowo – ruchowej.
    • Tworzenie prostych budowli z klocków piankowych, waflowych i drewnianych.
    • Budowanie z klocków o różnej wielkości, ciężkości, strukturze – budowanie wież, mostów, domków, garaży, pociągów – rozwijanie wyobraźni.
    • Zabawa konstrukcyjna „wysoka i niska wieża” – utrwalanie pojęć wysoki i niski.
    • Piramidy, wkładanki, rzucanie do celu, obręcze, labirynty – rozwój zręczności i koordynacji ruchów, usprawnianie pracy dłoni.
    • Karmnik dla ptaków – praca z użyciem kolorowej bibuły i gotowych elementów.
    • Laurka dla babci i dziadka – malowanie farbami za pomocą rączek.
    • Zimowy krajobraz – metoda wyklejania watą.
    • Ptaszki na gałęzi – praca plastyczna z odciśnięciem na papierze dłoni w farbie.
    • Zabawa z kostkami lodu. Z lekko zamarzniętą wodą. Omówienie właściwości. Jaka jest? Zimna/ciepła/mokra/sucha/twarda/miękka? 
       
  4. Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
    • Codzienny pobyt na świeżym powietrzu: hartowanie dzieci, dostarczanie pozytywnych emocji. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku ze zmianą pory roku.
    • Zabawa orientacyjno – porządkowa: „Śniegowy bałwan” – pokazywanie części ciała.
    • Zabawa ruchowo – naśladowcza: naśladowanie zwierząt – ptaków dziobiących ziarno, saren – chodzenie na czworaka.
    • Naśladowanie ruchem zabaw zimowych: jazda na nartach, łyżwach, sankach.
    • Zabawy ruchowe ze śpiewem piosenki: „Zima, zima, zima”, „Chłopcy, dziewczęta – karuzela”.
    • Ćwiczenia przeciw płaskostopiu: chód na palcach, pietach, na krawędziach bocznych stopy, chodzenie po jeżykach.
    • Gimnastyka poranna – ćwiczenia ogólnorozwojowe (przysiady, podskoki, skłony, rowerek).
    • Zabawa z chustą animacyjną.

  5. Zajęcia umuzykalniające:Dwa kolorowe bałwanki
    • Nauka piosenki „Buch w śnieżny puch”.
    • Nauka piosenki z pokazywaniem: „Migu, migu”.
    • Tańce w kole przy piosenkach zimowych: „Tup, tup, tup po śniegu”, „Sanna”, „Hej, biały walczyk”.
    • Słuchanie piosenek o tematyce zimowej.
    • Słuchanie muzyki relaksacyjnej.
    • Zabawa instrumentami muzycznymi, śpiewanie piosenek o tematyce zimowej.
       
  6. Zajęcia paluszkowe:
    • „Wieża z rąk” – usprawnianie motoryki małej, rozwijanie koncentracji i uwagi, wspólnej zabawy.
    • Zabawa paluszkowa „Rodzinka”, „Kominiarz”
    • „Idzie myszka do braciszka” -kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała; pobudzanie koordynacji wzrokowo-ruchowej (praca oka i ręki jednocześnie)
    • „Masuje, masuje”- budowanie pozytywnego emocjonalnego kontaktu pomiędzy dzieckiem, a osobą, z którą się bawi, poprawienie sprawności manualnej.