Kolorowe słoneczniki, niebo, słońce1.Zadania wychowawcze i opiekuńcze: 
 

  • Wpajanie nawyków grzecznościowych, porządkowych oraz higienicznych: m.in. rytuał powitania i pożegnania, porządkowanie zabawek, mycie rączek przed i po posiłku oraz po spacerze, nocnikowanie.
  • Modelowanie prawidłowych zachowań w grupie, kontynuacja sprawnego poruszania się w grupie podczas wyjścia na plac zabaw i do parku: „Idziemy parami”, „Jedziemy pociągiem”.
  • Kontynuacja wspomagania nauki samodzielności w piciu z kubka, posługiwanie się łyżką i widelcem.
  • Doskonalenie czynności samoobsługowych: zdejmowanie i zakładanie butów, garderoby.
  • Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji- doskonalenie umiejętności zabawy w grupie- nauka poszanowania zabawy innego dziecka, czuwanie nad zgodną zabawą w grupie, właściwym wykorzystaniu zabawek.
  • Nawiązywanie bliższego kontaktu z rówieśnikami poprzez wspólne zabawy integracyjne, inicjowane samodzielnie przez dzieci lub opiekunkę.
  • Podejmowanie działań na rzecz grupy - utrzymywanie porządku wśród zabawek.

2.Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia i rozwój poznawczy:

  • Czytanie bajek ze żłobkowej biblioteczki – poszerzanie słownika dziecięcego i wspomaganie rozwoju mowy, rozwijanie twórczej aktywności dziecka.
  • Czytanie wierszy: „Farma”, „Na wsi”, „ Babcia zupę gotowała”- rozwijanie wyobraźni, poszerzanie słownika dziecięcego.
  • Wierszyk dźwiękonaśladowczy : „Ćwir, ćwir, ćwir”- usprawnianie narządów mowy.
  • Ćwiczenia oddechowe: „Małe i duże piórek podróże”- doskonalenie umiejętności prawidłowego wdechu i wydechu.
  • Utrwalanie poznanych kolorów (czerwony, żółty, niebieski, zielony) ćwiczenia spostrzegawczości.
  • Poznajemy kształty (trójkąt, koło, kwadrat) - ćwiczenia spostrzegawczości.
  • „Z wizytą w zagrodzie”- przypomnienie dotychczas poznanych zwierząt mieszkających w zagrodzie (krowa, koń, kogut, świnka, baranek).
  • Słuchanie wiersza „Wiosenny wietrzyk”- dzieci naśladują szum i świst wiatru, naśladują ruchem ust silny wiatr i lekki wiaterek.
  • radośnie świętujemy Dzień Rodziny - pogadanka z dziećmi na temat uroczystości obchodzonych w naszym żłobku.
  • Obchodzimy Święto Dnia Mamy i Taty w naszym żłobku- słuchamy piosenek „Moja mama jest kochana”, „Najlepiej jest u mamy”, „Daj mi rękę tato” i wierszyków „Droga Mamo, Drogi Tatku”.
  • Zabawa „Magiczne słowa”- przypomnienie magicznych słów: proszę, dziękuję, przepraszam, dzień dobry, do widzenia.
  • Zabawy w kącikach tematycznych połączone z nauka posługiwania się przedmiotami np. kuchnia, odkurzacz, itp..

3. Zajęcia manipulacyjno- konstrukcyjne, plastyczne:

  • Układanie klocków o różnej wielkości, ciężkości, strukturze, dopasowywanie elementów układanek o różnej wielkości i liczbie.
  • Zabawa konstrukcyjna „ Wysoka i niska wieża”- utrwalanie pojęć wysoki i niski, duży, mały.
  • Układanie puzzli- rozwijanie wyobraźni przestrzennej.
  • Dopasowywanie kształtów do otworów: koło, kwadrat, trójkąt- celowanie, wkładanie- stymulowanie procesów spostrzegania i uwagi oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej.
  • Zabawa „Majowy deszczyk”- nauka darcia papieru- doskonalenie motoryki małej.
  • Skupianie uwagi na manipulowaniu drobnymi elementami przy pomocy „Zakręconych labiryntów”.
  • Malujemy farbami i kolorujemy kredkami obrazki konia, świnki, krowy, koguta, pieska, kota, koguta.
  • Przygotowujemy laurkę dla Mamy i Taty.
  • Malowanie farbkami wiosennej łąki.
  • Rysowanie na dużej powierzchni (rysowanie kropek, kresek, fal).
  • Zwierzątka z plasteliny – lepienie zwierzątek z plasteliny – usprawniamy nasze zdolności manualne.
  • Warzywa i owoce – wyklejanki dla dzieci z kolorowego papieru.

Piesek, kot, świnka, kogut, niebo4. Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo- fizycznego i zdrowotnego:

  • Spacery połączone z zabawą na świeżym powietrzu- obserwujemy zmiany pogody, słuchamy śpiewu ptaków, obserwujemy przyrodę, doskonalimy umiejętności poruszania się w parach, wdrażamy zasady bezpiecznej zabawy na powietrzu.
  • Zabawy na świeżym powietrzu- zabawy na placu zabaw.
  • Zajęcia gimnastyczne: robimy rowerki, pajacyki, podskoki, maszerowanie, zbieranie grzybków, wkręcanie żarówek itp..
  • Zabawa ruchowo-muzyczna- naśladowanie latających motylków, pszczółek w rytm muzyki.
  • Chodzimy na palcach i piętach- ćwiczenia zapobiegające płaskostopiu.
  • Zabawy integracyjne z chustą animacyjną - dzieci siedzą na chuście lub pod chustą falowaną przez opiekunki oraz bawią się kolorowymi piłeczkami.
  • Zabawa ruchowa „Poszły na spacer zwierzęta”- dzieci naśladują ruchy poszczególnych zwierząt- zająca, bociany, żabki, konika, pieska.
  • Ćwiczenia z woreczkiem gimnastycznym mające na celu utrzymanie równowagi i prawidłowej postawy ciała.
  • „Omiń kałuże”- ćwiczenie z elementami równowagi, ćwiczenie uwagi, zręczności, orientacji, doskonalenie ruchów.
  • Zabawy toczenia, rzutu i chwytu piłką.

5. Zabawy paluszkowe:

  • Utrwalanie dotychczas poznanych zabaw paluszkowych: „Kanapka”, „Pająk”, „Sroczka” itp..
  • Zapoznanie z zabawą „Pada deszczyk”:
          Pada deszczyk
          Pada deszczyk, pada, pada,
          (Uderzamy palcem o podłogę.)
          coraz prędzej z nieba spada.
          (Przebieramy wszystkimi palcami.)
          Jak z konewki woda leci,
          (Uderzamy całymi dłońmi o podłogę.)
          A tu błyskawica świeci...
          (Prostujemy się i klaszczemy w dłonie nad głową.)
          Grzmot !!! (Tupiemy stopami o podłogę.)

6. Zajęcia umuzykalniające:

  • Zabawy kołowe- „Balonik”, „Kółko graniaste”.
  • Wspólne tańce przy piosenkach „Witaj wiosno”, „Kle, kle boćku”, „Łączka w kwiatki”, „Na majówkę”, „Moja mama jest kochana”, „Pomogę mamusi”, „Stokrotka”, „Bal na łące”.
  • Ćwiczenia słuchowo- rytmiczne- podskoki w rytm klaskania.
  • „Wesoła orkiestra” - granie na instrumentach muzycznych.
  • Zabawa ruchowo-muzyczna - ”Bociany i Żaby” - naśladowanie chodzenia bociana i skaczącej żabki do piosenki „Zielona wiosna”.