Kwiatki1. Zadania wychowawcze i opiekuńcze:
 

  • Wpajanie nawyków grzecznościowych, higienicznych i porządkowych: m. in. rytuał powitania i pożegnania, porządkowanie zabawek, mycie rączek przed i po posiłku oraz po spacerze, nocnikowanie.
  • Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie, kontynuacja sprawnego poruszania się w grupie podczas wyjścia na plac zabaw i do parku, doskonalenie umiejętności bezpiecznej zabawy na świeżym powietrzu: „Jedziemy pociągiem”, „Idziemy parami”.
  • Usprawnianie samoobsługi: kontynuacja wspomagania nauki samodzielności w piciu z kubka, posługiwaniu się łyżką.
  • Doskonalenie czynności samoobsługowych: zdejmowanie i zakładanie butów, garderoby, samodzielne mycie rączek i buzi. Indywidualne próby zgłaszania potrzeb fizjologicznych oraz próby samodzielnego korzystania z toalety.
  • Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji- Doskonalenie nawyku wspólnej, zgodnej zabawy – zaangażowanie w zabawy grupowe, zwracanie uwagi na innych uczestników zabawy, prawidłowe i bezpieczne korzystanie z zabawek.
  • Doskonalenie umiejętności prawidłowego reagowania na polecenia i prośby opiekuna.
  • Modelowanie pozytywnych zachowań podczas wspólnych zabaw, adekwatnego reagowania na polecenia, wprowadzanie elementów współpracy, uczenie poszanowania pracy i własności innych.

2. Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, pojęć matematycznych rozwój poznawczy:

  • Radośnie świętujemy Dzień Dziecka, pogadanka z dziećmi na temat ich święta i słuchanie wierszyka „Pierwszy czerwca”.
  • Tęcza – zapoznanie dzieci ze zjawiskiem, nazywanie i różnicowanie kolorów, wskazywanie przedmiotów w danym kolorze (czerwony, żółty, zielony, niebieski).
  • Wspólne przeglądanie książeczek z żłobkowej biblioteczki „Oglądamy ulubione bajki”.
  • „Zwierzęta w zoo”- poznanie zwierząt małpa, żyrafa, zebra, lew, słoń-oglądanie kolorowych ilustracji oraz rozpoznawanie odgłosów.
  • Ćwiczenia językowe „Mówimy szeptem”.
  • Zabawy kształtujące spostrzegawczość: „Znajdź zwierzątko”.
  • Zabawa „Magiczne słowa”- utrwalenie poznanych magicznych słów „proszę”, „dziękuje”, „przepraszam” oraz „dzień dobry”, „do widzenia”.
  • Czytanie wierszy i bajek: „Czerwiec”, „Lato”, „Dżungla”, „Małpa w kąpieli”, „Zwierzęta w zoo”, „Bambo” - rozwijanie wyobraźni, poszerzanie słownika dziecięcego.
  • „Mój Tata”- rozmowa z dziećmi na temat „Dnia Ojca”. Słuchanie wierszyka „Tato, Tato”.
  • Zabawa w kącikach tematycznych: kuchennym, lalek (prasowanie karmienie, usypianie, spacery z wózkami).
  • Zabawa matematyczna „Szybko do gniazdka”.
  • Ćwiczenia kształtujące wymowę:
    • ćwiczenia logopedyczne - „Gimnastyka buzi i języka”- zabawy ćwiczące policzki „Chomik”, „Balon”, „Chudniemy”, „Co się stało z naszymi ustami”, klaskanie językiem, kręcenie kolek językiem, rureczka;
    • ćwiczenia oddechowe: „dmuchawce, latawce”- dmuchanie płatków kwiatów, dmuchawców podczas pobytu na świeżym powietrzu, dmuchanie baniek mydlanych- doskonalenie umiejętności prawidłowego wdechu i wydechu;
    • ćwiczenia dźwiękonaśladowcze: naśladowanie odgłosów zwierząt.

Żyrafa3. Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne, plastyczne:

  • Układanie klocków o rożnej wielkości, ciężkości, strukturze, dopasowywanie elementów układanek o rożnej wielkości i liczbie- budowanie wież, mostów, domków, garaży, pociągów.
  • Piramidy, wkładanki, rzucanie do celu, obręcze, labirynty – usprawnianie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Puzzle „zoo” i układanki drewniane– stymulowanie procesów spostrzegania, analizy i syntezy wzrokowej, uwagi oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Budownictwo w piasku- robienie babek z użyciem foremek, przesiewanie oraz przesypywanie piasku.
  • Praca plastyczna:
    • „Mój tata”- tworzymy laurkę przy pomocy kolorowych kredek. Kolorowanie portretu.

4. Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:

  • Spacery połączone z zabawa na świeżym powietrzu- doskonalenie umiejętności poruszania się w parach, wdrażanie zasad bezpiecznej zabawy na powietrzu, podziwianie otaczającej przyrody.
  • „Samolotem dookoła świata”- zabawa ruchowa, podczas której dzieci naśladują lot samolotem.
  • Zajęcia gimnastyczne: robimy rowerki, pajacyki, podskoki, maszerowanie.
  • Chodzimy na palcach i pietach- ćwiczenia zapobiegające płaskostopiu.
  • Zabawy integracyjne z chustą animacyjną oraz tunelem.
  • Zabawa orientacyjno- porządkowa „Jedzie pociąg”- dzieci poruszają się po sali udając wagoniki przy piosence „Pociąg”.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez naśladowanie ruchów dzikich zwierząt: tupanie jak słoń, skakanie jak małpki i kangury, wyciąganie wysoko rąk jak żyrafa.

5. Zabawy paluszkowe:

  • „Pięć małpek”, „Ptaszki”- wzbogacanie repertuaru ruchów, umacnianie reakcji dziecka na wiersze i historyjki poprzez gesty i ruch.
  • Utrwalanie dotychczas poznanych zabaw paluszkowych: „Okulary” , „Pająk”, „Powitanie” itp.
  • „Moje palce”- ułatwianie orientacji w schemacie własnego ciała, dziecko uczy się, jak się nazywają i gdzie znajduję poszczególne części ciała.

Chłopiec z dziewczynką odbijają piłkę6. Zajęcia umuzykalniające:

  • Zabawy kołowe- „Balonik”, „Kółko graniaste”.
  • Wspólne tańce do piosenek „Wszystkie dzieci nasze są”, „Dzik jest dziki”, „Dżungla”, „Lato płynie do nas”, „Cztery słonie”, „Bal na łące”.
  • Ćwiczenia i zabawy muzyczno – ruchowe: marsz w kole wiązanym, marsz dookoła sali pojedynczo w rytm piosenki „Idziemy do zoo”.
  • Ćwiczenia słuchowo-rytmiczne- podskoki w górę w rytm klaskania, tupanie w rytm muzyki.
  • Słuchanie muzyki relaksacyjnej.